Brekend: ALCATEL ONETOUCH wordt ALCATEL
Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image
Scroll naar boven

Boven

Brekend: ALCATEL ONETOUCH wordt ALCATEL

Dit is het oude logo van Alcatel met een kruis door ONETOUCH
Bart Frouws

Mensen, stop de persen. We hebben nu echt nieuws. Of nou ja, nieuws. Het embargo op het persbericht verliep gisteravond, maar toen zaten we in de kroeg. Nu hebben we tijd en komt het nieuws. Houd je vast: ALCATEL ONETOUCH heet vanaf heden ALCATEL.

Voor de goede orde: we hebben de afgelopen jaren in onze berichten op Draadbreuk eigenlijk altijd al gesproken over ALCATEL (het schijnt in KAPITALEN geschreven te moeten worden) in plaats van ALCATEL ONETOUCH. Simpelweg omdat het lekkerder bekt. Naar nu blijkt zijn de Fransen het daar roerend mee eens, want ONETOUCH wordt geschrapt.

 

Alcatel

Alcatel heeft ook een fancy nieuw logo

Onderzoeksjournalistiek 2.0

“Waarom, in hemelsnaam?!”, hoor ik je denken. Nou, daar meldt het persbericht het volgende over:

Met zijn toenemende business in belangrijke segmenten en markten, vond ALCATEL het tijd om zijn logo op te frissen. In overeenstemming met zijn toenemende succes onder millennials en generatie Z, vereenvoudigt ALCATEL zijn naam, zijn boodschap en verfijnt het zijn producten. Zo vergroot de overstap van hoofdletters naar kleine letters de toegankelijkheid van het merk. Het inkorten van de naam naar ALCATEL is een knipoog naar de vriendschappelijke bijnamen die vrienden elkaar vaak geven – ALCATEL wil dichter bij zijn doelgroepen komen te staan om hun behoeften beter te begrijpen en vervullen.

Hmmm, nu zijn we in de war. In het persbericht wordt namelijk structureel gesproken over ALCATEL, maar uit bovenstaand stuk maken we op dat het dus met kleine letters moet. Vraagtekens, vraagtekens. We gaan woensdag bij alcatel (zo goed?) langs om de onderste steen boven te krijgen. Dit wordt een stukje onderzoeksjournalistiek waar je U tegen zegt. Met hoofdletter U.

Comments