’t Wereldje (122) is terug met het MWC, Dennis en Samsung!
Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image
Scroll naar boven

Boven

’t Wereldje (122) is terug met het MWC, Dennis en Samsung!

’t Wereldje (122) is terug met het MWC, Dennis en Samsung!
Paul Gersen

Rare nieuwtjes, hilarische persberichten en maffe feestjes: er komt flink wat over je heen als je met Draadbreuk in de weer bent. Daarom blikken we wekelijks in ’t Wereldje terug op de raarste zaken die voorbij kwamen. Wat vonden wij er van? Dit dus!

 

3. Toet toet, daar zijn we weer!

 

Kijk de jongens er eens hongerig uitzien

Kijk de jongens er eens hongerig uitzien

 

Het lijkt alweer zo lang geleden, dat MWC in Barcelona. En het leek vooral ook lang te duren. Ja, de grootste mobiele technologiebeurs van Europa was weer een flinke uitputtingsslag voor jullie Draadbreuk-presentatoren. Zo erg zelfs, dat we er een paar weekjes van bij moesten komen en ’t Wereldje even links lieten liggen. We hadden ook wat om over na te denken. Zo kwamen we erachter dat er gewoon gedegen gratis maaltijden voor journalisten te krijgen zijn op het MWC, terwijl wij al jaren op rooftocht van de ene stand naar de andere trekken voor allerhande fingerfood, zodat we niet zouden omvallen.

Het was niemand minder dan RTL Z-journalist Daniël Verlaan die ons dat smakelijk vertelde, trouwens. Dank je Daniël, je hebt drie journalisten van de hongerdood gered. Wat overigens ook wat zegt over de hoeveelheid fingerfood die grote bedrijven aanbieden. Het kwam zelfs zo ver dat we uiteindelijk een halfuur lang bij een bedrijf hebben gestaan dat een of andere saaie wifi-router maakte, puur en alleen vanwege de enorme bak met Kinder-chocoladerepen die daar op tafel stond.

 

2. Hoera, Dennis weer in het land!

 

Nu kunnen we Dennis weer in levende lijve ontmoeten en behoort dit nachtmerriemateriaal tot het verleden.

Nu kunnen we Dennis weer in levende lijve ontmoeten en behoort dit nachtmerriemateriaal tot het verleden.

 

Misschien hebben jullie het gemerkt aan de zon die is gaan schijnen, de vogeltjes die uitbundig tjilpen en de lammetjes die door de weide dartelen, maar onze Dennis is weer terug in het land. Nee, niet voor een weekje vakantie, maar for real. Het Poolse Krakau is weer een attractie armer, Amsterdam heeft een concurrent voor het Rijksmuseum, het Vondelpark en De Wallen erbij. Wat dat voor Draadbreuk gaat betekenen, vraag je je af? Nou, allereerst dat de bedrijfsrekening goed geplunderd gaat worden voor een avond gênant hard zuipen, karaoke, tietenbarren en meer van zulks, allemaal onder de vlag van ‘jaarvergadering’. Verder hebben we nog geen idee. Ondertussen hebben ze in Polen inmiddels een museum geopend, een standbeeld opgericht en een nationale feestdag uitgeroepen voor de man die de telefoon en het internet naar het land bracht.

1. Samsung wil even laten weten dat het de grootste heeft

 

Het is alsof je door een witte tunnel richting de dood rijdt, de tocht langs de Samsung-banner.

Het is alsof je door een witte tunnel richting de dood rijdt, de tocht langs de Samsung-banner.

 

Ondergetekende was afgelopen weekend in Berlijn, for pleasure welteverstaan. Even de boel de boel laten en met je neus in cultuur snuiven rond de Museuminsel, bier drinken in de daarvoor bedoelde gartens, met currywursten gooien en huppakee, bestel nog maar een Berliner. Maar dat de stad jaarlijks in de zomer ook gastheer is van de IFA, die andere grote Europese elektronicabeurs, sijpelt stiekem ook altijd door de poriën naar buiten. Berlijn ademt technologie en niet vanwege al die hippe startups die er met tientallen tegelijk uit de grond poppen. Zo is er sinds een paar jaar, zeer opvallend aan het beroemde Kurfürstendamm, een bizar grote Apple Store in een enorm monumentaal pand gevestigd. Echt zo’n statement van: wij zijn de baas hier. De winkel volgde op een onderhuidse battle tussen Apple en Samsung op billboards in de stad. Daar zijn er nogal wat van en zo rond de IFA worden de belangrijkste meestal overgenomen door de twee kemphanen. Levert nog wel eens geinige blunders op, zoals deze gebogen billboard, terwijl niet gek lang daarna bendgate rond de de iPhone 6 uitbrak.

Maar die Apple Store, daar moesten ze natuurlijk als Samsung overheen. En dat is ze dus aardig gelukt. Zoals bij iedere marketingafdeling geldt: als je iets beter wilt doen, moet het vooral groter. Midden in de hippe wijk Friedrichshain hangt sinds een tijdje bovenstaande banner. Als je er met de tram langsrijdt, is het net alsof je met een vliegtuig middenin de wolkengrens zit, zo wit. En het gaat maar door. Mocht je willen weten wie de grootste heeft: dat is dus Samsung. Het wachten is op antwoord van Apple.

Comments