't Wereldje (7)
Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image
Scroll naar boven

Boven

’t Wereldje (7)

’t Wereldje (7)
Dennis de Vries

Rare nieuwtjes, hilarische persberichten, aparte productlanceringen en maffe feestjes: er komt flink wat over je heen als je bij Draadbreuk werkt. Daarom is het nooit verkeerd om in het weekend even met de beentjes op het bureau resumerend de afgelopen week door te nemen. Wat vonden wij er van? Dit dus!

5: Nokia vs. Samsung

wereldjetablet

Voor Samsung is elke andere dag al ‘announce a tablet day’

 

Afgelopen dinsdag kondigde zowel Nokia als Apple een nieuwe tablet aan. Reden voor Nokia om weer even de tong uit te steken naar Samsung. Via Twitter liet het bedrijf weten dat het ‘announce a tablet day’ was, maar dat Samsung blijkbaar de memo niet had gekregen. Ook nu komt weer de vraag op: wat lult Nokia nou? Met één tablet in de hand lachen om een bedrijf dat er wekelijks nieuwe Galaxys (waaronder tablets) uitpoept, komt niet goed over. Samsung bleef overigens zelf ook niet stil. Zij schoven voorafgaand aan Nokia’s presentatie een zak geld naar Twitter en claimden zo de zoekterm ‘Nokia’. Half vier in het fietsenhok dan maar weer?

4: Nokia vs. Apple

wereldjeneistat

Chapeau, Nokia. Wat ben je toch sympathiek

 

Dat Apple en Nokia gebroederlijk naast elkaar geparkeerd staan in bovenstaande foto, wil niet zeggen dat ze beste vriendjes zijn. Kent u bijvoorbeeld Casey Neistat? Deze New Yorkse filmmaker is behoorlijk populair momenteel. Hij maakte onder meer een bizar verslag van de rijen voor de Apple-winkels, daags voordat de nieuwe iPhones te koop waren (kijktip!). Apple vond dat filmpje ook wel cool en gebruikte ‘m voor presentaties. Ze brachten alleen een wijziging aan: Neistats naam werd er vakkundig uitgeknipt. En das niet netjes. Gelukkig is daar ‘Good Guy Nokia’, die Neistat voorziet van een troostend briefje en een gloednieuwe Lumia. Wat een fijne mensen zijn het toch ook, niet?

3: Blackberry vs. zichzelf

wereldjeBBM

Tuurlijk, we wachten nog maar een paar jaar

 

Jaaaren geleden, toen we nog geen Whatsapp hadden, wilde iedereen ontzettend graag Blackberry Messenger op zijn iPhone of Android. Nu is het zover dat Blackberry zelfs geen smartphones meer maakt voor consumenten en sinds vorige week is dan eindelijk, eindelijk BBM te downloaden voor Android en iOS. Een eclatant succes, in 24 uur werd de app maar liefst 10 miljoen keer gedownload! Dat niet alleen, gebruikers waren ook ont-zet-tend tevreden! ‘Thank you so much Blackberry team. I was waiting this app. It is really great user friendly and smooth.’ schreef iedereen. Serieus. Dat is letterlijk wat honderden mensen schreven bij hun 5-sterren score. Hmmm…daar klopt iets niet. Blackberry heeft overigens aangegeven daar niets mee te maken te hebben. Valse reviews achterlaten? Dat gaat zelfs Blackberry te ver. Laat dat maar aan Samsung over.

2. HP vs. LG, Philips en Pioneer

Vroeger, toen we dvd's nog in een speler propten

Vroeger, toen we dvd’s nog in een speler propten

 

Dat je aardig haatdragend wordt als je merkt dat je besodemieterd bent, begrijpen we helemaal. Ergens is het dus wel logisch dat HP de rechtbank heeft opgezocht om LG, Philips en Pioneer aan te klagen. Zij zouden namelijk jarenlang prijsafspraken hebben gemaakt, waardoor HP – en wij natuurlijk ook allemaal – veel te veel hebben betaald voor cd-, dvd-, en blu-rayspelers. Maar hoewel wij onze doekoe’s ook wel terug zouden willen zien, is het natuurlijk wel een beetje mosterd na de maaltijd. Want zeg eens eerlijk: stel dat de players na een lange rechtszaak ineens een stuk goedkoper worden, wie heeft er dan nog behoefte aan een? Het is dan waarschijnlijk 2015 en we downloaden, streamen en cloudstoren immers nu alles al. What’s next? Prijsverlaging op cassettebandrecorders?

1. Mannen vs. beha’s

Dit zijn niet mijn vingers, vriend!

Dit zijn niet mijn vingers, vriend!

 

Wij hebben het vanzelfsprekend van horen zeggen, maar het schijnt dat sommige mannen nog wel eens moeite hebben met het losmaken van de beha van een vrouw. Oké, dat is natuurlijk ook een kunstje dat je even onder de knie moet hebben. Het laatste dat je nodig hebt op zo’n moment, is dat de halve wereld over je schouder mee loert. We snappen dan ook de functie van de speciale social beha van OgilvyOne Athens niet helemaal. Deze stuurt, telkens als je het slotje opent, een tweet de wereld in. Nu maakt deze beha deel uit van een campagne die aandacht vraagt voor controles van borstkanker, heel nobel dus. Maar het idee dat alle followers van je scharrel weten dat het je gelukt is second base te halen, lijkt toch niet heel fijn. En het beeld van zo’n tweet krijgen van je vriendin op een raar tijdstip terwijl jij toevallig een dagje weg bent, ook niet.

Comments