Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image
Scroll naar boven

Boven

’t Wereldje (72) met Twitter en de marketingboys van HTC

’t Wereldje (72) met Twitter en de marketingboys van HTC
Paul Gersen

Rare nieuwtjes, hilarische persberichten en maffe feestjes: er komt flink wat over je heen als je Draadbreuk.nl groot aan het maken bent. Daarom is het nooit verkeerd om in ‘t Wereldje even met de beentjes op het bureau resumerend de afgelopen week door te nemen. Wat vonden wij er van? Dit dus!

 

5. Bewijs: vrouwen snappen geen hol van mannen

 

De groepsfoto van de pixelated dames was geen groot succes

De groepsfoto van de pixelated dames was geen groot succes

 

Oké, laat ik hier niet doen alsof we bij Draadbreuk van die stijliconen zijn. Vorige week, bij onze grote Draadbreuk 2.0-vergadering, bedachten we gekscherend dat misschien een idee was een beauty-blog erbij te beginnen. Beetje lullen over je nieuwe sokken en het feit dat je tegenwoordig overhemd moet zeggen in plaats van blouse. Maar dat zou wel héél snel gênant worden. “Goh Dennis, ik zie dat je een nieuwe broek aan hebt, vertel.” Dennis: “Euh, ja, in dit model loop ik al dertien jaar. Geen idee welk merk trouwens, heb ‘m via internet besteld. Hij is van spijkerstof. Zo’n broek noemen ze ook wel… een jeans.” En dan moeten we nog overschakelen naar het item over Bart’s truien.

Stijl en mode zijn sowieso rare fenomenen, want waarom worden ze toch zo omarmd? Om er goed uit te zien voor het andere geslacht, was altijd onze veronderstelling, maar gezien de trends van tegenwoordig weten we het niet meer. Ja, we kijken even naar jullie, vrouwmensen. Als jullie ons mannen willen imponeren, hier een tip: kort en strak. Met die twee begrippen wind je ons zo om de vinger. Maar luisteren doen de mevrouwen op deze wereld niet. Kijk bijvoorbeeld naar de nieuwe haartrend ‘pixelated’. Daarbij wordt het haar zo gekleurd, dat het net lijkt alsof het uit pixels bestaat. Heel grote pixels. Nou, we willen niet vervelend doen, maar de man is de afgelopen tien jaar alleen maar bezig geweest om de pixel uit te bannen. Betere camera’s, scherpere schermpjes, dat werk. En nu worden we alsnog geconfronteerd met die vale vlakken? Het is bewezen: vrouwen snappen geen hol van mannen.

 

4. Nooit aan de dame met Tinderella

 

Valentijnsdag voor mannen: een lief kaartje sturen en daarna keihard knallen

Valentijnsdag voor mannen: een lief kaartje sturen en daarna keihard knallen

 

Over vrouwen gesproken, we moeten natuurlijk ook niet gaan denken dat we ook maar iets van hén snappen. Ik houd mijn hart alweer vast voor volgende week. Ja mannen, niet vergeten: Valentijnsdag! Het moment dat we onze eega’s weer eens verschrikkelijk kunnen teleurstellen. Want nee, ze vindt het niet leuk om samen naar de bioscoop te gaan om Taken 3 te zien en nee, seks is niet het cadeautje waar ze op zat te wachten en ja, je gaat inderdaad die vreselijk onhandige opmerking maken waardoor ze denkt dat ze te dik is. Het wordt op de bank slapen, dat sowieso.

Kun jij overigens helemaal niks aan doen. Wij mannen zijn nou eenmaal enorme horken. Zolang we dat gewoon accepteren en in onze knulligheid af en toe ook eens wat liefs zeggen, worden we wel weer ergens schattig gevonden. Maar medeheren, waan je alsjeblieft niet in de veronderstelling dat jullie goed zijn met vrouwen en denk vooral niet dat andere mannen dat wel zijn. Ik hoorde ooit eens iemand zeggen dat als je je als een lul gedraagt, de meisjes dat interessant vinden en als ware het een Axe-reclame met horden tegelijk op je afkomen. Die vent had wekelijks een blauw oog. En geen vriendin. Nog zoiets: de iOS-app Tinderella. Overduidelijk gemaakt door mannen. Dit toetsenbord geeft je vijftig fantastische openingszinnen voor dating-programmaatjes als Tinder. No fucking way! Da’s handig! Totdat je er een paar leest. “Well, here I am. What are your other two wishes?” Nog eentje: “Stop staring at my pictures!”. De meest tot de verbeelding sprekende? Komt-ie: “Busy day?” Let wel: hier vragen de makers € 1,99 voor. Is ook wel ergens te snappen: ze moeten toch ergens die porno-abonnementen van betalen als ze de hele week alleen thuis zitten.

 

3. Wereld heeft genoeg van Twitter; Twitter geeft Apple de schuld

 

Dit is de reden waarom Twitter zo keihard aan het falen is

Dit is de reden waarom Twitter zo keihard aan het falen is

 

Het gaat niet zo lekker met Twitter, zo bleek uit de vierdekwartaalcijfers van het bedrijf deze week. De groei is er namelijk een beetje uit. Er kwamen in de laatste vier maanden weliswaar vier miljoen nieuwe gebruikers bij, maar dat is natuurlijk pinda’s vergeleken met vroeger. Toen waren er nog wel eens kwartalen dat er een groei ter grootte van het aantal inwoners van België werd gehaald. Bij Twitter zat de schrik er natuurlijk goed in, want hoe kan dat nou? Euh, nou, misschien vanwege de niet ophoudende diarree van meningen die er dagelijks op wordt uitgekakt, zouden wij zeggen. Door de brij van gesponsorde en totaal irrelevante tweets waar we ons doorheen moeten ploegen. Vanwege de foto’s van katten. De hashtag #gehoordopderedactie. Het account van welke BN’er dan ook, en die van Pierre van Hooijdonk in het bijzonder. Maar goed, Twitter vroeg ons niet om raad, maar bedacht zelf iets. De oorzaak? Doem doem doem, komt ie: het ligt aan Apple!

Door de komst van iOS 8, het nieuwe besturingssysteem van alle apparaten met een i ervoor, is Twitter vier miljoen leden misgelopen. Een deel door een bug – welke weet overigens niemand – en een deel door een aanpassing in Safari. Da’s nogal een lastig uit te leggen verhaal, maar nu.nl deed hier een poging (let op: het leest nogal moeilijk weg, als een uitgeschreven instructietekening van de IKEA). Maar goed, Twitter legt de schuld dus nadrukkelijk bij een ander. Da’s natuurlijk wel handig. Gewoon oogkleppen op, verder gaan en vooral niet denken dat het door al die rare commerciële beslissingen die je hebt genomen komt. En Twitter gaat nog eens heel groot worden, zei de struisvogel met zijn kop in het zand.

 

2. Draadbreuk-vergadering blijft wederom beschaafd

 

Hier dachten we nog dat het een vroegertje zou worden

Hier dachten we nog dat het een vroegertje zou worden

 

Soms moet je het aangename met het nuttige combineren. Dus toen Dennis afgelopen week in het land bleek te zijn, vonden we het een goed idee om zondagavond eens lekker met het team van Draadbreuk te vergaderen. In een Irish Pub te Arnhem, welteverstaan. Ach, we moesten het toch beschaafd houden, want Ger moest bijtijds met het treintje terug. Hij werd de volgende ochtend dan eindelijk geopereerd aan zijn pols en ook Dennis had de intentie om voor middernacht terug in de Zaanstreek te zijn. Bart zat zelfs aan de cola, dus dan weet je dat het geen rare avond wordt.

Toen een uur of vijf later iemand tussen de lege Guinness-glazen zijn telefoon vond, bleek dat Dennis en Ger hun laatste trein hadden gemist. Bart moest een sprintje trekken en kon nog net mee met die naar Nijmegen. Ach ja, gelukkig is het huis van ondergetekende niet heel ver uit de stad, dus konden de mannen prima blijven pitten. Maar niet voordat we toch nog héél even een kijkje hadden genomen in het afvoerputje van het Arnhemse nachtleven: De Schoof, de plaats waar Ger ooit aan cultheld Piet Velthuizen wist te ontfutselen dat hij terug zou keren naar Vitesse, en daarmee zijn interesse voor riooljournalistiek aanwakkerde. De beste man was er deze keer overigens niet, maar dat noopte je favoriete redactie niet om huiswaarts te keren. Dat gebeurde wederom een paar uur later, een beetje gammel in een taxi. Thuis kwamen we nog een fles Dropshot tegen en een elektrische gitaar. Bij dezen nog excuses aan de buren. “Ik zet de wekker om acht uur jongens, ik moet nog met het ziekenhuis bellen hoe laat mijn operatie is”, riep Ger nog voor het slapen gaan. Ik gok om een uur of drie. Die chirurgische ingreep zou om half elf te zijn, zo bleek de volgende ochtend. En de treinen reden niet. Hoe Ger alsnog in Utrecht is aangekomen, weten we niet, maar het is allemaal gelukt. De rest was vooral blij dat we de notulen van de vorige avond nog hadden.

 

1. Ondertussen, op de marketingafdeling van HTC…

 

Dit is de buurman van Jos

Dit is de buurman van Jos

 

“Jongens, ik kreeg net een belletje van Peter Chou en we moeten flink aan de bak. Meneer wilt dat we de HTC One M9 flink in de markt gaan zetten, want hij denkt dat we anders helemaal omver worden geblazen door het Samsung Galaxy S6-geweld. En wij als marketingafdeling van het bedrijf moeten een fantastische campagne bedenken. Wacht even – Jos, geef mij even een hijs. Dank je. Wat ik dus bedoel: we moeten de wereld versteld doen staan met een fantastische video. Iemand ideeën? Wat zeg je, Henk? Een celebrity vragen? Ja, dat hebben we de vorige keer ook gedaan en toen konden we met ons budget alleen Gary Oldman zover krijgen om op een regenachtige dag op ons kantoor een beetje slap uit zijn nek te lullen. God, Willem, geef dat ding nou eens door, man. Dat is nu de derde keer dat je eraan lurkt en de helft heeft nog niet gehad. Hijsen en verder, alsjeblieft! Maar goed, ik dacht zelf iets met muziek. Dat vinden de jongeren leuk toch? En die moeten het apparaat toch kopen. Kan iemand trouwens even een raampje openzetten? Het staat hier redelijk blauw. Wacht, ik denk dat ik even onder de tafel ga liggen. Is je buurman rapper ja, Jos? Potverdorie, dat is handig man! Rapper. Rap-per. Wat een raar woord eigenlijk! Rap-per. Rap. Per. Euh, waar hadden we het ook alweer over. Oja! Een rapnummer dus, haha! Hahaha! Lachen man! Zullen we de tekst zelf schrijven? Haha, ik heb opeens zoveel inspiratie! En met het geld dat we uitsparen met jouw buurman, Jos, kunnen we echt heel veel dingen doen! Zoals 793 pizza’s bestellen! Man, wat heb ik een honger ineens. Ik neem trouwens nog een hijsje hoor! Kom op, snel, geef me een vel papier en een pen, de woorden lijken vanzelf te komen. Haha! Top! Af! Ik heb gewoon in een halve minuut een liedje geschreven! Kom op mannen, we gaan naakt door een weiland rennen! Whoehoe!”

Fotocredits:

Pixels: the pixels via photopin (license)
Valentijnskaart: Vintage Valentine’s Day Card via photopin (license)